AMG GLA 45 S
Jeśli Mercedes-AMG A45 S jest super hatchbackiem, to jak nazwiemy jego masywniejszego brata, GLA 45 S?
Bez wątpienia, kompaktowy crossover jakim jest Mercedes-AMG GLA 45 S zajmuje pierwsze miejsce w swojej kategori, zarówno pod względem osiągów, praktyczności jak ogólnej prezencji pojazdu.
O jakiej mocy mówimy? Pod maską wersji S znajdziemy zupełnie nowy, 4-cylindrowy silnik turbo o pojemności 2,0 litrów, którego możemy znać ze wspomnianego już wcześniej Mercedesa-AMG A 45 i A 45 S. W efekcie, jednostka zapewnia nam 421 koni mechanicznych oraz 500 Nm momentu obrotowego. GLA 45 S osiąga prędkość 100 km/h w 4,3 sekundy, prędkość maksymalna natomiast wynosi 270 km / h. Zużycie paliwa GLA 45 S w cyklu mieszanym wynosi 9,3 l / 100 km, a emisja CO2 212 g / km.
Aby poradzić sobie z niesamowitymi osiągami, Mercedes-AMG wyposażył nadwozie GLA 45 S w wzmocnienia tj. lekka aluminiowa płyta zamontowana pod silnikiem zwiększa sztywność skrętną samochodu z przodu, uzupełniona ukośnymi rozpórkami na przednich i tylnych końcach podwozia. Dodatki te znacznie ograniczają ruchy boczne i wzdłużne nadwozia, zmniejszając w ten sposób ruchy pochylania i toczenia podczas zmian obciążenia podczas jazdy.
Zawieszenie w GLA 45 S jest zasługą konfiguracji kolumny MacPhersona z przodu i czterowahaczowego układu z tyłu. Adaptacyjne tłumienie zapewnia AMG Ride Control, oferując trzy poziomy sztywności zawieszenia. System dostosowuje siły tłumienia dla każdego z czterech rogów w pełni automatycznie, dostosowując się w ciągu milisekund.
GLA 45 S i model podstawowy z opcjonalnym pakietem AMG Dynamic Plus otrzymują, sześciotłoczkowe stałe zaciski z przednimi tarczami hamulcowymi 360 mm x 36 mm, tutaj z czerwonymi zaciskami i czarnym obrandowaniem logo AMG.
Nie, AMG nie wyposażyło go w fałszywy dźwięk silnika, ale w mikrofon, który rejestruje dźwięk wytwarzany przez silnik i wydech, wzmacnia go, a następnie odtwarza przez głośniki. Wyobraź to sobie, twoja własna sala koncertowa na kółkach, z wygodnymi sportowymi siedzeniami, mnóstwem zaawansowanych technologicznie funkcji podnoszących komfort użytku na wyższy poziom oraz naprawdę przyzwoitą przestrzenią nawet na tylnym siedzeniu.
Pomimo efektownej osłony chłodnicy, dużego spojlera dachowego, czterech rur wydechowych i agresywnie zaprojektowanych zderzaków, GLA 45 S jest zaskakująco wyrafinowany.
Model ten skierowany jest do tych, którzy potrzebują większych możliwości w codziennym użytkowaniu, oferowanych przez crossover w porównaniu z kompaktowym hatchbackiem, nie tracąc przy tym niesamowitych osiągów i ogromnych wrażeń z samej jazdy.
NEWSLETTER
Bądź zawsze na bieżąco z #BMGLifestyle